fredag 12 april 2013

Bloggen öppnas

2013-04-12

Hej, och välkommen till en bildblogg om ombyggnaden vid Slussen!

Den här bloggen ska dokumentera ombyggnaden av Slussen i Stockholm. Från mitt fönster på Södermalmstorg tänker jag ta bilder på de förändringar som sker. I skrivande stund när bloggen skapas har Stockholms stads förslag "Nya Slussen" ännu inte vunnit laga kraft (dvs. inte godkänts av domstol efter överklagande) men något slags ombyggnad lär det ju bli de närmaste åren. Jag börjar därför ta bilder nu och lägger ut dem fortlöpande.

Jag som skriver heter Håkan Jonsson och arbetar till vardags som kommunikationskonsult. De bilder och åsikter jag förmedlar är mina egna, och jag eftersträvar att beskriva det som sker neutralt och dokumentärt. Till att börja med kommer jag att ha ett kommentarsfält öppet, men om det blir för mycket "för eller emot" så kommer jag att vara restriktiv och moderera hårt. Det finns många andra som har som främsta syfte att propagera för eller emot olika alternativ för hur Slussen-området ska se ut. Gå dit i stället om ditt främsta intresse är att debattera. Stanna här om du bara vill följa ett tidsdokument.

Mycket nöje!  /Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar